استاندار مرکزی: روابطعمومیها دستاوردهای ادارات را هنرمندانه به مردم ارائه کنند
استاندار مرکزی بر فعالیت تخصصمحور روابط عمومی ادارات در استان تاکید کرد و گفت: روابط عمومیها باید دستاوردها را هنرمندانه به مردم ارائه کنند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده طدر نشست شورای روابطعمومیهای استان مرکزی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، با اشاره به اینکه برخی از استانها بهسبب روابطعمومی مناسب دستگاهها رتبههای بالایی را کسب میکند، اظهار داشت: بعضی از استانها کسب موفقیتهای مناسب خود را مدیون روابط عمومی صحیح دستگاههای اجرایی خود هستند البته شاید روابط عمومی برخی استانها عملکرد مناسبی از خود ارائه ندهند و روابط عمومی هر دستگاه در موفقیت آن نقش بسزایی دارد.
وی افزود: ارتباط درست و مناسب روابطعمومیها با رسانه ها در انعکاس عملکرد، برنامهها و کارنامه دستگاههای خود بسیار تاثیرگذار است، مسئولان روابط عمومی برخی دستگاهها در موفقیت آنها نقش بسزا دارند و در صورت بازنشستگی یا انتقال فرد سبب کاهش فعالیتهای آن دستگاه میشود.
استاندار مرکزی بیان کرد: مسئولان روابط عمومی دستگاهها میتوانند علیرغم محدودیت ها، فشار پرسنلی و فشار اعتبارات مورد نیاز کارنامه های درخشانی از دستگاه های مربوطه ارائه دهند همچنین می توانیم با تلاش های این افراد دستگاه های اجرایی را در مراسم های مختلف، بازدید و غیره بشناسیم.
حسینی: نقدهای آوینی سطح روایت را بالا آورد/ برخی امروز منتقد و فردا روابط عمومی فیلمند!مدیرکل روابط عمومی و اطلاعرسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شدمدیر روابط عمومی فدراسیون ورزشهای رزمی منصوب شد
آقازاده خاطرنشان کرد: روابط عمومی دستگاه ها با کمترین نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات به فعالیت خود مشغول هستند، روابط عمومی های دستگاه چرخ زیر آسیاب هستند که حجم بالایی از فعالیت ها بر آنها محول شده است.
وی عنوان کرد: انعکاس اقدامات مدیران و دستگاه های دولتی مناسب ترین تبلیغات برای نظام و کشور است اما متاسفانه گاهی اوقات این اقدام به درستی انجام نمی شود، مطلع کردن مردم از فعالیت های مدیران دستگاه های اجرایی از وظایف روابط عمومی دستگاه ها است که این مجموعه باید این وظیفه خود را به درستی انجام دهند.
استاندار مرکزی ادامه داد: روابط عمومی ها می توانند کمبود های دستگاه ها مانند عدم نیروی انسانی، تجهیزات و غیره مربوطه را جبران کنند، این مجموعه ها عملکرد و کارنامه دستگاه های خود را منعکس می کنند اما متاسفانه در شرایط محدود کننده و سختی قرار دارند و مدیران باید نگاه ویژه ای به روابط عمومی خود داشته باشند.
آقازاده اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید امید و انگیزه در روابط عمومی های خود ایجاد کنند تا آنها فعالیت دستگاه خود را به خوبی منعکس کنند، روابط عمومی دستگاه ها پل ارتباطی مناسبی میان مردم و مسئولان هستند، موفقیت و عدم موفقیت یک مجموعه ارتباط مستقیم با روابط عمومی خود دارد.
بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز در این نشست با اشاره به نقش مهم روابط عمومی مجموعه ها اظهار داشت: هیئت رئیسه روابط عمومی مجموعهها به هرمیزان به مسائل اصلی روابط عمومیها بپردازند این بخش مهم اداری موفقتر است، روابط عمومی مجموعهها میتواند تاثیرگذار و تسهیلگر باشند.
وی افزود: کارکنان دستگاه ها جامعه هدف روابط عمومی مجموعهها هستند، بررسیهای لازم باید در مورد اینکه روابط عمومیها چه میزان توانستهاند ارتباط درونی و درون سازمانی بین اجزا ایجاد کنند انجام شود، منابع انسانی از مهمترین عنصر یک دستگاه هستند ماشین آلات، امکانات و غیره ذیل منابع انسانی قرار دارند.
معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: روابط عمومی ها در قبال تعمیق ارتباطات مسئولیت مستقیمی دارند، در صورتی که فعالیتهای کارکنان یک سازمان حسنه، پویا، پرجنبش و فعال است به سبب وجود روابط عمومی منحصر به فرد خود است، جامعه هدف سوم روابط عمومی مجموعهها خدمت گیرندگان است، چگونه ارتباط برقرار کردن با جامعه هدف خود باید از دغدغههای روابط عمومی مجموعهها باشد.
اکرمی افزود: روابط عمومی مجموعه ها باید تعامل مناسبی با جامعه هدف خود برقرار کنند تا رضایت مردم ایجاد شود در قبال عدم رضایت مردم از دستگاه مربوطه روابط عمومی ها مسئول هستند، عقل و زبان دو نعمت ممتاز انسان است روابط عمومی مجموعه ها تفکر در دستگاه خود را تسهیل می کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه سلاح روابط عمومی گفت و گو است گفت: وظایف روابط عمومی مجموعه ها اندیشیدن و گفتوگو است، روابط عمومی ها باید بی وقفه به تلاش خود ادامه دهند تا برنامه های جذاب و متناسبی را ارائه دهند و همچنین روابط عمومی مجموعه ها باید افکار عمومی را با سازمان مربوطه خود همراه کنند.
تحقیق و پژوهش پایه اصلی فعالیت مطلوب روابط عمومی است
فائزه عقیلی سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری مرکزی هم در این نشست با اشاره به نکات لازم برای موفقیت یک روابط عمومی گفت: زمانی روابط عمومیها میتوانند موفق عمل کنند که اقدامات آنها براساس تحقیق و پژوهش پایهریزی شود و در کنار فعالیتها بتوانند افکارسنجی را مورد توجه قرار دهند و از روشها و ابزار مدرن اطلاعزسانی استفاده کنند و بتوانند روابط عمومی را از شکل سنتی به روابط عمومی الکترونیک توسعه دهند.
وی افزود: به طور قطع تمامی این مولفهها را امروز در روابط عمومیها نمیبینیم و امکان دارد فاصلههایی با این مولفهها باشد که نیاز است زیرساختهایی فراهم و حمایتهایی انجام شود، نیروی انسانی که نیاز است تامین شود تا روابط عمومیها به آن دستاوردهای لازم برسند.
سرپرست اداره کل روابط عمومی و بینالملل استانداری مرکزی تصریح کرد: بحث روابط عمومی الکترونیکی موضوعی است که سال گذشته در دستور کار قرار دادیم و دوره آموزشی را در این زمینه برگزار کردیم که هم از استقبال خوبی برخوردار بود و هم بازخوردهای خوبی را داشت.
عقیلی بیان کرد: دوره دوم را هم برنامهریزی کردیم که در اسفندماه برگزار کنیم به همراه دورههایی از جمله افکارسنجی که به سبب شیوع ویروس کرونا نتوانستیم موفق به برگزاری آن به شکل حضوری شویم، از این رو در نظر داریم که این دورهها را به شکل مجازی برگزار کنیم.
انتهای پیام/711/ ز