سردار محمدحسین حمیدی در نشست خبری صبح امروز خود که در مقر مرکزی پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد، درباره برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی گفت: طی ۹ ماه امسال سه میلیون و ۹۰۰ هزار بار جریمه عدم معاینه فنی برای خودروها صادرشده است.
وی ادامه داد: ۱۵۰۰ دستگاه خودروی سواری آلاینده اعزام به تعمیرگاه دریافت کردند و معاینه فنی ۱۱۲۰ دستگاه خودرو نیز به دلیل آنکه علیرغم داشتن معاینه فنی آلاینده بودند، باطل شد.
به گفته حمیدی، ماموران پلیس به طور رندوم و با کمک دستگاههای معاینه فنی سیار این موارد را بررسی میکنند.
وی همچنین از تغییر در سازوکار گشتهای نامحسوس پلیس خبر داد و افزود: طی یک ماه گذشته ۵۰۰ دستگاه خودروی متخلف به طور ساعتی یا چند روزه توقیف شدهاند.
حمیدی درباره تغییر رخ داده در گشت نامحسوس نیز گفت: ساعت ونحوه فعالیت این گشتها نیز تغییر کرد و نحوه توقیف خودروها نیز دچار تغییراتی شد.
وی اضافه کرد: این خودروهای متخلف مرتکب تخلفاتحادثهسازی مانند سرعت غیرمجاز، لاییکشی و … شده بودند.
مسافربری با آمبولانس
حمیدی یکی از طرحهای پلیس را برخورد با آمبولانسهای خارج از شبکه بهداشت و درمان و ماموریتهای غیرمرتبط دانست
و گفت: این موضوع چندان قابل توجه نبوده اما با همکاری و اعلام سازمان اورژانس با آمبولانسهایی که عمدتا متعلق به
بخش خصوصی بوده وفعالیتی خارج از ماموریت خود داشتند برخورد شد.
وی درباره این تخلفات گفت: متاسفانه برخی از این آمبولانسها اقدام به مسافربری ویآیپی و … کرده بودند که با آنها برخورد شد. البته طی یک ماه گذشته ما چنین موردی نداشتیم.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به تشریح وضعیت ترافیکی تهران پرداخت و گفت: در سال ۹۹ به
دلیل کرونا حجم ترافیک در تهران کاهش چشمگیری داشت و به همین دلیل نیز بخش زیادی از معضلات ناشی از
ترافیک در تهران به چشم نیامد و به عبارتی مغفول واقع شد.
وی ادامه داد: اما ما شاهد آن بودیم که با افزایش روند واکسیناسیون و بازگشایی مشاغل در سال ۱۴۰۰ کم کم ترددها
افزایش پیدا کرد و ترافیک تهران در سال جاری نسبت به دوره کرونا یعنی سال ۹۹ افزایش پیدا کرد؛ اما ترافیک نسبت به
دوره قبل از کرونا یعنی سال ۹۸ همچنان افزایشی پیدا نکرده و حدود ۱۰ درصد نیز اوضاع ترافیک ما بهتر از دوره قبل
از کرونا است؛ البته این موضوع به این دلیل است که همچنان یک سری از محدودیت ها مانند فعالیت مدارس و مراکز
آموزشی همچنان پابرجاست.
حمیدی با بیان این که طی سه سال اخیر حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد بر جمعیت تهران و حدود ۱۷ تا ۱۸ درصد بر تعداد خودروها در
معابر تهران افزوده شده است، گفت: این در شرایطی است که هیچ تغییری در شبکه معابر ما رخ نداده و از طرفی دیگر هیچ خودروی فرسوده ای نیز از چرخه خارج نشده است. به همین دلیل و با این وضعیت پیش بینی میکنیم که اگر مدارس نیز بازگشایی شود حتی ممکن است حجم ترافیک به نسبت قبل از دوره کرونا افزایش بیشتری هم داشته باشد.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: برای مقابله با این موضوع لازم است که در حوزه حمل و نقل عمومی اتفاقات بیشتری رخ دهد یعنی حمل و نقل عمومی و ظرفیت آن تقویت شود و بار حمل و نقل از خودروهای شخصی به ناوگان حمل و نقل عمومی منتقل شود.
بیشتربخوانید:
- مسئولیت پذیر باشیم و بی تفاوت از کنار نیازها و کمبودهای مردم نگذریم
- برگزاری مسابقه مجازی کتابخوانی “نسیم هدایت”
- استرس چگونه کلسترول خون را بالا میبرد؟
- علت خشکی کمر صبحگاهی چیست؟
- تاثیر کم خوابی بر اعضای بدن
- شایعترین علامت سرطان
- خواب زیاد یکی از علائم این بیماری است
- فوتی جدید کرونا در کشور / ۱۸ استان؛ بدون فوتی
- بهترین پروتئین برای مصرف در ناشتای صبحانه + کاهش وزن
- چگونه سیستم ایمنی را در برابر اٌمیکرون مقاوم کنیم؟