• امروز : دوشنبه, ۱۴ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 4 November - 2024
کل اخبار 32617اخبار امروز : 0
0

شبکه جهانی 3 زبانه برای کودک و نوجوان/ تلاش رسانه‌ای در تقابل با جریان‌های ضدشیعه

  • کد خبر : 29584
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
شبکه جهانی 3 زبانه برای کودک و نوجوان/ تلاش رسانه‌ای در تقابل با جریان‌های ضدشیعه

شبکه جهانی ۳ زبانه برای کودک و نوجوان/ تلاش رسانه‌ای در تقابل با جریان‌های ضدشیعه هدهد در سال ۹۱ راه‌اندازی شد، چون شبکه‌های وهابی به زبان‌های مختلف درصدد تزریق فرهنگ‌های غلطی بودند تا کودک و نوجوان شیعه را با انحرافات و ابهامات عدیده‌ای روبرو کنند. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، […]

شبکه جهانی ۳ زبانه برای کودک و نوجوان/ تلاش رسانه‌ای در تقابل با جریان‌های ضدشیعه

هدهد در سال ۹۱ راه‌اندازی شد، چون شبکه‌های وهابی به زبان‌های مختلف درصدد تزریق فرهنگ‌های غلطی بودند تا کودک و نوجوان شیعه را با انحرافات و ابهامات عدیده‌ای روبرو کنند.

شبکه جهانی 3 زبانه برای کودک و نوجوان/ تلاش رسانه‌ای در تقابل با جریان‌های ضدشیعه – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شبکه جهانی هدهد تنها و اولین شبکه بین المللی شیعی در حوزه کودک و نوجوان است که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی فعالیت می‌کند. این شبکه تخصصی کودک و نوجوان با رویکرد فرهنگی و مذهبی است و اکنون 9 سال است که در حال تولید و تأمین برنامه و پخش آنها بر فرکانس‌های گوناگون و به زبان مختلف است.

هدهد یک تلویزیون ماهواره‌ای است و با توجه به اینکه امروزه تعداد بسیاری از خانواده‌ها به ماهواره دسترسی دارند، این خطر همواره در کمین کودکان است که به سمت شبکه‌هایی جذب شوند که رویکردی متفاوت و حتی مخالف با عرف جامعه دارند؛ درنتیجه به تعبیر مدیر جدید شبکه هدهد به فکر راه‌هایی افتادند که هرچه بیشتر و بهتر به جذب مخاطب کمک کند. یکی از این راه‌های مهم مشارکت دادن مخاطب در قالب برنامه‌ها و مسابقات متعدد همراه با جوایز نقدی است که در همان روزهای اولِ به اجرا درآمدن، تأثیر خودش را نشان داد.

کرار انصاری‌منش به ایجاد بخشی در شبکه به عنوان فضای مجازی تأکید کرد و گفت: یکی دیگر از عملکردهای ما در این تغییر و تحول جدید، توسعه و تقویت فضای مجازی بوده است با این هدف که شبکه هدهد را هرچه بیشتر در فضای مجازی بشناسانیم. امروزه با تکنولوژی نوین و رسانه‌های نوینی که در فضای مجازی به‌وجود آمده‌اند، گرایش مردم بیشتر به این سمت رفته است و ما خواه‌ناخواه مجبوریم در فضای مجازی حضوری فعال و هدفمند داشته باشیم. به همین منظور محتوای مختصّ فضای مجازی تولید می‌کنیم و آن را دراختیار کاربران فضای مجازی قرار می‌دهیم؛ اگر ما این فعالیت مستمر و مؤثر را نداشته باشیم و در فضای مجازی کمرنگ باشیم و پا پس بکشیم، قطعاً افراد و شبکه‌ها و رسانه‌های دیگری وجود دارند که با دیدگاه‌ها و رویکردهای خاص خودشان و اهداف مختلف و متنوع همین روال را پیش می‌گیرند و درنتیجه ما از قافله عقب می‌افتیم.

همچنین انصاری‌منش درباره استعدادیابی نوجوانان گفت: یکی دیگر از اهداف ما در شبکه هدهد که برای تحقق آن، در آینده نزدیک، بسیار دقیق و حرفه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم، برگزاری جشنواره‌هایی است که به‌ دست خود نوجوانان اداره می‌شود و نوجوانان در آنها شرکت می‌کنند با این هدف که استعدادهای نو را کشف و حمایت کنیم.

هدهد در سال 91 راه‌اندازی شد، چون شبکه‌های وهابی و رسانه‌های معاند، منحرف و غیراخلاق ماهواره‌ای به زبان‌های مختلف درصدد تزریق فرهنگ‌های غلطی بودند تا کودک و نوجوان شیعه را با انحرافات و ابهامات عدیده‌ای روبرو کنند. این روزها شبکه بین‌المللی کودک و نوجوان به سمت برنامه‌های تعامل‌محور با مخاطب رفته که نوعی هم‌افزایی رسانه‌ای ایجاد کند. در این راستا تاکنون دو برنامه تولید شده است؛ یکی "پاشو" و دیگری "عکس مهر" است. عکس مهر به سراغ دانش‌آموزانی رفت که به عکس خود را در محیط مدرسه بگیرند و به برنامه ارسال کنند. ایجاد رقابت دانش‌آموزی، نوعی توجه تلویزیونی به محیط های مدارس و دانش‌آموزان تلقی می‌شود.

معرفی چهره‌های مردمی سال 1398 تلویزیونحضور هادی حجازی‌فر در سه سریال تلویزیونی/ جای قوم‌ها و زبان‌های مختلف در صداوسیما خالیست

البته این برنامه ارزش‌افزوده دیگری نیز داشت و آن هم این بود که گزارش‌ها و تصاویر مستندی را به نمایش درآورد که نوجوانان و دانش‌آموزان درگیر آن شده بودند و این درگیری‌ها به روستاییان هم رسید. برای مثال پوستری روی دیوار می‌چسباندند که روی آن نوشته بود عکس من و در برنامه "عکس مهر" پخش شد. این برنامه با هدف ارتقاء انگیزه برای تحصیل و تشویق به علم‌اندوزی ساخته شد.

"پاشو" نام دیگر برنامه شبکه هدهد با هدف افزایش سواد عمومی مخاطبین تولید شده است؛ در این برنامه سؤالات چهارگزینه‌ای با محورهای مختلف تنظیم شده که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت و هنوز هم پخش می‌شود. روزانه بالای ده‌ها و صدها هزار پیامک دریافت کردیم و عملاً اتفاق بسیار بزرگی رخ داده است. برنامه "پاشو" سؤالی چهارگزینه‌ای هفتگی دارد و برای پاسخ به آن روزانه ده‌ها و صدها پیامک دریافت می‌کردیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://30news.ir/?p=29584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.