• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 32617اخبار امروز : 0
3

افرادی که در ناشتا این میوه را می خورند نیازی به مراجعه پزشک تا پایان عمر ندارند

  • کد خبر : 122546
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴
افرادی که در ناشتا این میوه را می خورند نیازی به مراجعه پزشک تا پایان عمر ندارند

میوه سنجد از زمانهای گذشته در سبد غذایی ایرانیان جا داشته و در اعیاد سنتی به آن توجهی خاص مبذول شد. امروزه از درخت سنجد و میوه آن در صنایع غذایی، بهداشتی، دارویی، عطرسازی و صنایع چوب استفاده می شود. نام علمی سنجد «Elaeagnusan gastifolial» است و رویشگاه این درخت بدلیل سازگاری آن با محیط […]

میوه سنجد از زمانهای گذشته در سبد غذایی ایرانیان جا داشته و در اعیاد سنتی به آن توجهی خاص مبذول شد. امروزه از درخت سنجد و میوه آن در صنایع غذایی، بهداشتی، دارویی، عطرسازی و صنایع چوب استفاده می شود. نام علمی سنجد «Elaeagnusan gastifolial» است و رویشگاه این درخت بدلیل سازگاری آن با محیط های مختلف در اغلب نقاط کره زمین از جمله آمریکای شمالی، اروپای شرقی و غربی، آسیای مرکزی و شمالی و … است.به طور کلی ۳ نوع درخت سنجد در دنیا وجود دارد که ۲ نوع هلاگنوس و هیپوفار در ایران موجودست. درخت سنجد هلاگنوس به دلیل درشتی میوه ، قامت بلند، نداشتن خار و برگهای پهن به درخت سنجد هیپورفیا برتری دارد.

خواص پودر سنجد
سنجد میوه ای که به صورت خشک شده از آن استفده میشود و این میوه طبعی خشک و سرد دارد. از سری خواص آن میتوان به قابض بودن آن اشاره کرد. همچنین به دلیل داشتن ویتامین k این میوه ضد خونریزی است . برای دفع سموم و باکتری های معده و روده بسیار مفید و ضروری است.

نکته مهم :پوکی استخوان یا بیماری خاموش چهارمین عامل مرگ و میر در جهان شناخته شده و از هر 4 نفر بالای 25 سال 1 نفر مبتلاست . ولی اخیراً یک درمان ساده ، عالی و بی خطر برای آن پیدا شده .این راه حل نتیجۀ تحقیق محققان طب سنتی و به نقل از بوعلی ،اگر آرد و هسته میوه سنجد با هم آسیاب شود ،مصرف خوراکی آن بیماری آرتروز ،روماتیسم و پوکی استخوان را بطور چشمگیری شفا میدهد.و موثرتر روش درمان است.

شیر و سنجد
تعدادی سنجد تازه را بهمراه پوست و گوشت وهسته آن را بوسیله آسیاب برقی بصورت پودر در بیاورید.یک تا سه قاشق غذا خوری از پودر را داخل یک لیوان شیر تازه بریزید و بوسله یک قاشق غذا خوری عسل آنرا شیرین کنید و به عنوان یک وعده غذایی یا یک میان وعده میل کنید. این ترکیب در درمان پوکی استخوان و درد مفاصل مخصوصا زانو درد موثر است.

خواص سنجد برای کودکان
سنجد بسیار موافق مزاج اطفال است زیرا اطفال دارای حرارت زیاد مزاجی هستند، اگر سنجد به جای تنقلات بی ارزش و مضر مصرف شود، یکی از بهترین تنقلات برای کودکان خواهد بود.

فواید سنجد برای پوست و مو
در صورتی که برگ های سنجد را در روغن زیتون بجوشانید تا برگ ها نرم و له شوند و از این روغن برای ماساژ سر استفاده کنید، موجب تقویت موها و افزایش رشد تارهای مو می شوید.

بخوانید….
لینک کوتاه : https://30news.ir/?p=122546

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.