• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 32617اخبار امروز : 0
1

دستگیری فیشینگ‌کار فرامرزی در البرز!

  • کد خبر : 118508
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
دستگیری فیشینگ‌کار فرامرزی در البرز!

رئیس پلیس فتای البرز گفت: فردی که در یکی از کشورهای همسایه اقدام به فیشینگ و کلاهبرداری ۱۲ میلیاردی کرده‌بود، دستگیر شد. به گزارش آوا البرز به نقل از دادگستری کل استان البرزسرهنگ رسول جلیلیان گفت: بر اساس رصد و پایش شبانه روزی فضای مجازی توسطمأموران پلیس فتای استان مشخص شد شخص یا اشخاصی با […]

رئیس پلیس فتای البرز گفت: فردی که در یکی از کشورهای همسایه اقدام به فیشینگ و کلاهبرداری ۱۲ میلیاردی کرده‌بود، دستگیر شد.

به گزارش آوا البرز به نقل از دادگستری کل استان البرزسرهنگ رسول جلیلیان گفت: بر اساس رصد و پایش شبانه روزی فضای

مجازی توسطمأموران پلیس فتای استان مشخص شد شخص یا اشخاصی با ایجاد هویت جعلی و ارسال پیامک های دارای لینک آلود متصل به ربات در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان و پولشویی می‌کنند.

او می‌گوید: در همین راستا مأموران پلیس با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی متهم پرونده شدند و در یک عملیات غافلگیرانه وی رادر شهرستان فردیس دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: متهم دستگیر شد در ابتدا منکر بزه انتصابی شد ولی در مواجهه با ادله و مستندات پلیس لب به اعتراف باز و اظهارکرد«جهت انجام اعمال مجرمانه به یکی از کشورهای همسایه سفر کرده و در آنجا به صورت گسترده در حوزه فیشینگ فعالیت و شهروندان را باارسال پيامک های دارای لينک آلوده به صفحه فيشينگ هدايت و بلافاصله پس از رمز گيری اقدام به برداشت از حساب آنها می کردندو در صرافی های کشوری که مستقر بوده مبالغ را تبديل به پول آن کشور می‌کرد.

او می‌گوید: میزان کلاهبرداری متهم پرونده ۱۲ میلیارد ریال برآورد شد، که تا کنون ۲۴۹ شاکی در رابطه با این پرونده شناسایی و

متهم نیز با قرارقضایی روانه زندان شد.

بخوانید……

لینک کوتاه : https://30news.ir/?p=118508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.