• امروز : سه شنبه, ۲۹ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
کل اخبار 32617اخبار امروز : 0
1

روش های درمان خانگی آلزایمر

  • کد خبر : 122111
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
روش های درمان خانگی آلزایمر

به بیماری ‌هایی که به سبب آسیب‌ های مغزی به‌ وجود آمده و یا بیماری ‌هایی که روی حافظه، طرز فکر و رفتار تاثیر منفی می‌گذارد، دمانس گفته می شود و بیماری آلزایمر یک بیماری مزمن و نوع پیشرفته ‌ای از دمانس است. طبق یافته ‌های انجمن آلزایمر، ۶۰ تا ۸۰ درصد موارد ابتلا به […]

به بیماری ‌هایی که به سبب آسیب‌ های مغزی به‌ وجود آمده و یا بیماری ‌هایی که روی حافظه، طرز فکر و رفتار تاثیر منفی می‌گذارد، دمانس گفته می شود و بیماری آلزایمر یک بیماری مزمن و نوع پیشرفته ‌ای از دمانس است.

طبق یافته ‌های انجمن آلزایمر، ۶۰ تا ۸۰ درصد موارد ابتلا به دمانس مربوط به آلزایمر است.

توجه داشته باشیم که بیماری آلزایمر درمان قطعی ندارد و تنها روش‌ هایی برای درمان موقت و جلوگیری از پیشرفت آن

پیشنهاد می شود.

نخستین نشانه هایی که در بیماری آلزایمر جلب توجه می کند، ضعف حافظه است و سپس این بیماری به مرور بر مهارت های
گفتاری،نوشتاری و روابط اجتماعی بیماری تاثیر می گذارد. در ادامه توان حل مساله، قضاوت و تصمیم گیری در فرد مبتلا کاهش می یابد.
مهمترین نشانه های بیماری آلزایمر

۱-      ضعف حافظه

۲-      اختلال در درک مکان و زمان

۳-      اختلال در گفتار و نوشتار

۴-      اختلال در تفکر و تمرکز

۵-      اختلال در قضاوت و تصمیم گیری

۶-      اختلال در پرداختن به امور شخصی

۷-      اختلال در رفتار و شخصیت

چرا به آلزایمر مبتلا می شویم؟

آلزایمر به علت مجموعه ای از عوامل ژنتیکی، محیطی و سبک زندگی ایجاد می شود که در طول زمان بر مغز فرد اثر گذاشت و

باعث تخریب سلول های مغزی می شود.

نقش سبک زندگی در درمان آلزایمر

به طورکلی می توان گفت که هرچه سبک زندگی ما سالم تر باشد، سطح سلامت عمومی ما نیز ارتقا یافته و خطر ابتلا به

بیماری آلزایمر کاهش می یابد.

ورزش منظم: ورزش در سلامت قلب و عروق و حافظه نقش دارد و از سوی دیگر می تواند بر روحیه، رفتار و بهبود خلق بیماران

مبتلابه آل نیز تاثیرات مثبتی به همراه داشته باشد.

رژیم غذایی مناسب: یک برنامه غذایی کم چرب و سرشار از میوه ها و سبزی های تازه می تواند به سلامت قلب و عروق و

حافظه کمک کند.

امگا ۳: اسید چرب امگا ۳ که  به میزان فراوان در ماهی و گردو یافت می شود، برای سلامت قلب و مغز سودمند است.

ویتامین D: این ویتامین تاثیر بسزایی در حفظ قوای شناختی و همچنین سلامت استخوان ها دارد.

 

بخوانید…..
لینک کوتاه : https://30news.ir/?p=122111

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.